למה יש לי סימפטומים רבים של לחץ נפשי?

כי הלחץ משפיע על מערכות רבות ויוצר בהן שיבושים נרחבים. לחץ ממושך משפיע על תפקוד המערכת החיסונית ועל מינון הורמונים שונים, ואלו מתבטאים בדרכים מגוונות. לכן, מקומם של טיקים, של כאבים ושל מיחושים גופניים יכול להשתנות לאורך תקופות ואפילו באותו היום. כך גם סימפטומים התנהגותיים. לעתים קרובות מופיעים כמה סימפטומים במקביל או ברצף. למשל, מיגרנות והפרעות בעיכול, או אכילת יתר והתקפי זעם.

כדי להבין זאת, נוכל להתבונן בתופעות מוכָּרות אחרות: ילד שמנסה לקרוא לעזרה בעשרות דרכים שונות: הרטבת לילה, כאבי בטן, בכי תכוף ועוד. או אישה שמודיעה לבעלה בדרכים רבות שהיא כועסת עליו. היא שותקת, מזעיפה פנים, נמנעת מקירבה גופנית, מתפרצת ועוד. בדוגסימפטומים של לחץמאות אלו, הילד והאישה מרגישים שדרושים סימנים רבים כדי להעביר מסר עוצמתי שדורש התייחסות.

הסימפטומים ללחץ נפשי מתנהגים כמו הילד או האישה שתיארנו. הם מנסים להעביר מסר עוצמתי שדורש התייחסות. הצרה היא שהמסר לא ישיר ולא ברור. קשה לפענח אותו, וקל לתת לו פרשנויות מעוותות.

לכן, הדרך להפחתת סימפטומים של לחץ אינה במרשמים התנהגותיים כאלו ואחרים, ולרוב גם לא במרשמים תרופתיים אלא בבירור אמיתי של מקורות הלחץ והתייחסות רגישה וישירה אליהם.

 

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן