האם אפשר להפסיק התקפי זעם בלי טיפול פסיכולוגי?

כן. ישנם אנשים שמפסיקים את התקפי הזעם בכוחות עצמם. חלקם באופן הדרגתי שנלווה לשינויים אחרים בחייהם (למשל ילדים שבגרו) וחלקם לאחר אירוע מטלטל. ואולם, הפסקה עצמית של התקפי זעם דומה להפסקה עצמית של עישון. אנשים רבים רוצים להפסיק ולא עומדים בכך, מפני שבעת מצוקה הדחף גובר על ההיגיון ומכניע את ההחלטות שקיבלו.

וכמו בעישון או באכילה אובססיבית – אם ניסיתם ולא הצלחתם להפסיק בהתפרצויות זעםעצמכם, אין סיבה להתייאש. הקושי להפסיק אינו אומר שמדובר בגזירת גורל, שברגע האמת מתחוללת בנפשכם סערה שאינכם מבינים אותה ואינכם יודעים איך להרגיעה. ההתפרצות היא לעתים קרובות הדרך היחידה שנגישה לכם לחלץ את עצמכם מחוויה בלתי נסבלת שאתם חווים בתוך קשרים ויחסים.

טיפול פסיכולוגי עשוי לסייע לכם לחשוב על מה שקורה לכם וליצור משענות פנימיות נגישות ואמינות.

לחזרה למאמר על התפרצויות זעם לחצו כאן.