איזה טיפול פסיכולוגי מומלץ למי שסובל מהתקפי זעם?

שני הטיפולים הנפוצים בתחום זה הם טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) או טיפול פסיכודינאמי. ישנן אפשרויות נוספות (למשל טיפול אקסיסטנציאליסטי), אך במסגרת זו לא ניכנס לכל הדקויות.

הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי מכוון לכלים מיידיים לשינוי התנהגותי. הוא מושך בעיקר אנשים שאין להם סבלנות או רצון להיכנס לתהליך מעמיק, ורוצים “לקבל כלים” כאן ועכשיו. חשהתפרצויות זעםוב לדעת שמאחר ומדובר בטיפול שטחי למדי, השפעתו על התפרצויות הזעם עלולה להיות חלשה וחולפת. שימוש בכלים כגון השהייה, ספירה עד עשר או חזרה על משפטים מסוימים עשוי להיראות פרקטי, אך הוא לא מסייע לפיתוח מנגנונים פנימיים שניתן להיעזר בהם לאורך זמן.

טיפול דינאמי, לעומת זאת, דורש יותר סבלנות ויותר השתהות. הוא אינו מציע פתרונות מיידיים, אלא היכרות הדרגתית עם העולם הפנימי של המטופל. שיפור שמושג באמצעות טיפול מסוג זה הוא לרוב יותר מעמיק ולכן גם הרבה יותר עמיד. יתרה מכך, סביר ששיפור שמושג בדרך זו יתבטא לא רק בתחום התקפי הזעם, אלא בהיבטים מגוונים בהרבה של תקשורת בינאישית ושל יחסים קרובים.

לחזרה למאמר על התפרצויות זעם לחצו כאן

 

  דילוג לתוכן