סימפטומים של דיכאון

דיכאון הוא הופעה מתמשכת (מעל שבועיים) של מצב רוח ירוד או אובדן עניין והנאה. באדם בריא מצב הרוח בדרך כלל משתנה בהתאם לאירועי יום-יום ולאחר מכן הוא חוזר לסטנדרט האופייני לו. בדיכאון, לעומת זאת, מצב הרוח אינו מגיב לאירועים אלא נותר נמוך למשך רוב או כל שעות היום. בנוסף לכך, בדיכאון מופיעים לפחות חלק מהסימפטומים הבאים:

  1. שינויים משמעותיים בכמות השינה (חוסר או עודף שינה)
  2. שינויים משמעותיים באכילה (אוכלים הרבה פחות או הרבה יותר מהרגיל) שלרוב מתבטאים באובדן או עלייה מהירה במשקל
  3. רגשות שליליים כלפי עצמי, כולל תחושות בושה ואשמה וחוסר ערך ("אני לא שווה כלום"; "אני הורס כל דבר"; "אי אפשר לאהוב אדם כמוני")
  4. תחושה ששום דבר לא מהנה
  5. עייפות וחוסר אנרגיה, לפעמים עד כדי קושי לקום מהמיטה ולבצע פעילויות שגרתיות כגון מקלחת, גילוח או הכנת ארוחה
  6. חוסר ריכוז, חשיבה לא בהירה
  7. רצון למות, מחשבות על מוות ועל התאבדות ולעתים ניסיון להתאבד

האם ישנן עוצמות שונות של דיכאון?
כן. דיכאון יכול להתקיים בדרגות חומרה שונות. זאת ועוד, כאשר רק מעט מן הסימפטומים הללו קיימים למשך זמן ארוך (שנתיים ומעלה), מדובר כנראה בבן-דוד של דיכאון, ששמו דיסטימיה. האבחנה ביניהם אינה קריטית, מפני שבשניהם מדובר בפגיעה משמעותית באיכות החיים בכלל, ובתפקוד התעסוקתי, המשפחתי או החברתי בפרט.


האם דיכאון יכול לחלוף לבד?

לפעמים דיכאון חולף מעצמו ללא כל עזרה, כמו ווירוס שהגוף מתגבר עליה בעזרת המערכת החיסונית. ואולם, כאשר הכוחות הטבעיים אינם מספקים כדאי לפנות לעזרה מקצועית. פסיכותרפיה מציעה עזרה באמצעות שיחות, ופסיכיאטריה מציעה עזרה בתרופות. אפשר לבחור בין האפשרויות הללו או לשלבן. העיקר הוא לא לתת לסבל להשתלט על החיים ולחרב אותם.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן