לא יודע מה ללמוד

איך אפשר לבחור מה ללמוד כשההיצע כל כך גדול ומבלבל? כשלעתים קרובות שמם של התארים אומר מעט מאוד על אופי הלימודים, תכניהם והשלכותיהם על העתיד התעסוקתי? צעיר שרצה ללמוד לפני 20 או 30 שנים, נדרש לבחור בין פחות מ-10 מוסדות אקדמיים שכל אחד מהם פתח היצע מוגבל של תוכניות לימודים. צעירים שיוצאים היום לשוק הלימודים נדרשים לבחור בין עשרות רבות של מוסדות שכל אחד מהם מציע מגוון עצום של תעודות, תארים והתמחויות. חלקם לגמרי חדשים, עם שמות "מפוצצים" ועמומים כגון מדעי הקוגניציה, לימודי סביבה, התמחות במערכות אינטרנט ועודeducation_1

למה קשה לבחור מה ואיפה ללמוד?

כשההיצע כה גדול קשה מאוד לבחור ולחוש מסופקים מהבחירה. המוח האנושי יודע לבחור מתוך היצע מוגבל, אך עודף היצע תוקף ואף משתק את מערכות החשיבה והבחירה. עניין זה מזכיר את מה שקורה היום בתחום ההיכרויות. אתרי היכרויות ורשתות חברתיות מציעים מגוון בלתי מוגבל של אפשרויות, ובכך מכבידים על יכולת הבחירה ותוקעים אנשים רבים כגולשים נצחיים שאינם מסוגלים לעצור ולמקד את חיפושם.

 אם נצרף לכך את העובדה שבחירת תחום לימודים מתבצעת בגיל מאוד צעיר וללא בשלות מספקת, נקבל לחץ ובלבול רב. לעתים קרובות התוצאה תהיה בחירה כושלת, שנעשית מתוך צורך להפחית את הלחץ הסביבתי והפנימי ואשר אינה משקפת באופן הולם את נטיות ליבו ויכולותיו של הפרט.

ייעוץ לבחירה בנוגע ללימודים

תהליך ייעוצי נועד לקיים מרחב שיאפשר חשיבה וקבלת החלטה לגבי לימודים. בתהליך זה יועלו שאלות מכוונות שיאפשרו למסך את רעשי הרקע ואת הלחצים ולפנות מקום לחשיבה ובחירה. כמו-כן ייעשה מיפוי וארגון של אפשרויות הלימודים לפי כמה עוגנים בסיסיים.

המרחב היעוצי מתקיים בתוך שיח פתוח שיעודד לשאול, להרהר לארגן את החשיבה ולהתאים את הבחירה לנטיות הלב האותנטיות כמו גם ליכולות ולאפשרויות הקיימות.

 

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן