התקף חרדה או התקף לב

קל להתבלבל בין התקף חרדה להתקף לב, וזאת בשל הדמיון בתופעות המאפיינות את שני המצבים. הדאגה חזקה במיוחד בהתקף ראשון, שבו התופעות פחות מוכרות.

יצויין שאינני רופאה, וכן שבכל מקרה של ספק מומלץ לפנות לבירור רפואי. שלילת אירוע לב היא תהליך פשוט וזריז יחסית, וניתן לעשותו במרפאה של קופת החולים או בחדר מיון.

ישנם כמה הבדלים שמתוארים באתרים רפואיים כמבחינים בין התקף לב להתקף חרדה.

להלן סיכום קצר של הבדלים המתוארים באתרים רפואיים:התקף חרדה

  • בהתקף לב הכאב בחזה ממוקד במרכז בית החזה. לפעמים הוא מוחץ, כאילו יש כובד עצום. לעתים קרובות מדובר בכאב מתמשך שמקרין לזרוע השמאלית, לצוואר ולגב, ונמשך יותר מ-5-10 דקות. ההקרנה לאזורים אחרים יוצרת תחושה של כאב עמום. בהתקף לב לרוב אין נשימה מואצת, אלא אם מתעוררת במהלכו חרדה. בנוסף, הקאה היא תופעה די שכיחה.
  • בהתקף פאניקה המהלך שיטתי, ולרוב ההתקף מגיע לשיא בתוך 10 דקות ולירידה  הדרגתית ויציבה לאחר מכן. זהו מהלך שאינו אופייני להתקף לב. הכאב בחזה חד, ממוקם מעל הלב, ולרוב "הולך ובא". הוא מועצם באמצעות נשימות מהירות, שמובילות ללחץ על מרכז החזה. אם יש דקירות, הן מורגשות בגוף ולא רק בחזה. יכולה להיות בחילה, אך הקאות הן נדירות.

אתרים רפואיים מדגישים, כי אם הכאב עובר למרכז החזה, אינו עובר בתוך 10 דקות, ואם הוא מלווה בשלשול והקאה או עובר אך חוזר לאחר מספר דקות, יש לפנות בדחיפות לעזרה רפואית.

לקריאה נוספת על התקפי חרדה:

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן