התפרצויות זעם אצל מבוגרים

התקף זעם הוא התפרצות שלוחת רסן על אנשים וחפצים. ההתקף לרוב פתאומי וקצר, ולאורך זמן ניתן להבחין בדפוסים קבועים של הופעתו והתנהלותו. לעתים קרובות ההתנהגות האימפולסיבית אופיינית רק להתקף הזעם, ובמצבים אחרים נראה אדם מאוזן, רציונאלי ונעים.

האם אפשר לשלוט בהתקפי זעם?

התקף זעם נראה כאי שפיות זמנית, ואנשים אומרים שאין להם שליטה על כך. ואולם, המציאות מראה שאין זה מדויק. מרבית האנשים שנוטים להתקפי זעם מגבילים אותם למסגרות התפרצויות זעםמסוימות ונמנעים מהם באחרות. למשל, רק בבית ולא בעבודה, או רק עם העובדים ולא עם הממונה. הבחנות אלו מראות שלמעשה יש שליטה על התקפי הזעם, ובחירה היכן לאפשר אותם והיכן לא.

איך מפסיקים התקפי זעם?

התקפי זעם מעניקים סיפוק ולכן קשה לוותר עליהם. הסיפוק מביא לרגיעה לאחר ההתקף. הבעיה היא שלצד הסיפוק מתעוררים רגשות של מבוכה, אשמה ובושה. אדם בוגר ושקול חש נבוך ומושפל מהתנהגותו, וללא ספק חש צער על הסבל שהתנהגותו מסבה ליקיריו. התקפי הזעם ייפסקו כאשר לא יהיה עוד צורך בסיפוק שהם מעניקים. זהו תהליך שעשוי להתרחש באופן טבעי עם השנים, אך בינתיים ההתקפים פוגעים בהערכה העצמית ומרעילים את מערכות היחסים. טיפול פסיכולוגי עשוי לסייע לשינוי בוויסות רגשי, בניהול העצמי וביכולת ליחסים יציבים ומיטיבים.

תשובות לשאלות נוספות על התפרצויות זעם:

 

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן