התמודדות עם קנאה

קנאה רומנטית היא תופעה אוניברסאלית שקיימת בכל התרבויות. העניין שהיא מעוררת נובע מהסבל שהיא גורמת הן למקנא והן לבן או בת-זוגו. קינאה עזה מקושרת לדיכאון, מחשבות אובדניות, אלימות, בעיות ומשברים בזוגיות  וגירושים, ובמקרים קיצוניים לרצח ולהתאבדות.

מה גורם לקנאה רומנטית?
קינאה רומנטית היא תמיד תגובה לאיום אמיתי או דמיוני. מדובר בתגובה מורכבת, שמושפעת משילוב של נטייה מוקדמת עם אירועים או מצבים מעוררים (טריגרים). הנטייה המוקדמת נובעת מגורמים גנטיים, תרבותיים, ומחוויות קודמות.
התמודדות עם קנאה

קינאה זה דבר שלילי?
לא בהכרח. זהו רגש טבעי שמתעורר בנו אל מול קשר מתחרה, אמיתי או דמיוני. ישנם שטוענים שקנאה במינון סביר מעודדת פיתוח מנגנונים לשמירת הזוגיות. הבעיה מתחילה במצבים של קנאה אובססיבית או קיצונית. קנאה אובססיבית עלולה להרוס קשרים, או להוביל לסוג של צינוק נפשי, כאשר סצינות קנאה דנות את בן או בת הזוג לחיים של פחד ומגננה.

איך מטפלים בקנאה?
הגישה הדינאמית מתמקדת בכוחות הלא מודעים שעומדים בבסיס הקנאה ומבקשת "לנטרל" אותם באמצעות הנגשתם למודעות בדיבור. גישה זו עוזרת לנו להבין תופעות שלכאורה אינן הגיוניות. למשל מדוע אדם מקנא בבן-זוג נאמן, או מדוע אנשים נשארים לאורך זמן עם בן-זוג בוגדני. הטיפול הדינאמי מסייע למי שסובל מקנאה (בין אם הוא המקנא או מושא הקנאה) להשתחרר ממוקד הסבל ולפתח יכולת ליחסים זוגיים בשלים ובריאים יותר.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן