השפעות של קנאביס

שימוש בקנאביס רפואי יכול לסייע לאנשים שסובלים מסרטן ומתופעות לוואי של טיפולים כימותרפיים, מאיידס, מחלות נוירולוגיות שונות (אפילפסיה, טרשת נפוצה, אלצהיימר ועוד), מחלות דרכי העיכול, טורט ופוסט-טראומה.

מחקר עדכני שנערך בקרב סטודנטים מצא רמות נמוכות יחסית של דיכאון ורמות גבוהות של רווחה נפשית בקרב משתמשים במריחואנה רגילה ביחס לאלו שלא השתמשו במריחואנה. ממצאים אלו ואחרים מצביעים על פוטנציאל מיטיב של שימוש חופשי במריחואנה בקרב בוגרים בלבד.

השפעות שליליות של שימוש בקנאביס

ההשפעות השליליות שנמצאו מתחלקות להשפעות אקוטיות, כרוניות, והשפעות של שימוש במריחואנה בהיריון על תינוקות וילדים.

להתייעצות ראשונית לחץ כאן

  1. השפעות אקוטיות– כוללות בעיקר חרדה ופאניקה, לרוב בקרב משתמשים חדשים, סימפטומים פסיכוטיים בנטילת כמות גדולה ומעורבות מוגברת בתאונות בנהיגה תחת השפעת הקנאביס.
  2. השפעות כרוניות– כולן תוצאות של שימוש מתמשך במריחואנה. ביניהן התמהשפעות של קנאביסכרות (בעשירית מהמשתמשים הכבדים), פגיעה בדרכי הנשימה, הפרעות פסיכוטיות בעיקר בקרב אלו שיש במשפחתם הפרעות פסיכוטיות ובמשתמשים כבדים, פגיעות בחשיבה ובזיכרון, ירידה באנרגיה ובפעילות,  רוגזנות, דיכאון קליני, מאניה, מחשבות אובדניות, ניסיונות אובדניים ותמותה מהתאבדויות, סרטן ריאות וסרטן בדרכי הנשימה.
  3. השפעות של עישון בהיריון – לא נמצא סיכון מוגבר למומים בתינוקות. עם זאת, שימוש בקנאביס בהיריון נקשר למשקל נמוך של הילוד ולעיכובים התפתחותיים בינקות, שנעלמים בהמשך. בגיל 12 לא נמצאו הבדלים במנת המשכל  בין ילדים שנולדו לאימהות מעשנות לאחרים, אך נמצאו הישגים נמוכים יחסית ביכולות חשיבה מורכבות יותר כגון ארגון התפיסה ותכנון. יש לסייג את הממצאים בהיעדר בקרה של המחקרים על משתנים אחרים כגון שימוש האימהות בחומרים נוספים, איכות הטיפול ההורי וגורמים גנטיים.

לסיכום, לקנאביס השפעות רפואיות מאוד מבורכות, והשימוש בו הולך ונעשה נפוץ לרווחתם של החולים. אין היום גורמים רפואיים רציניים שמפקפקים בתועלתו של שימוש מבוקר בקנאביס רפואי ובשיפור שהוא מאפשר באיכות חייהם של חולים רבים.

לגבי עישון קנאביס רגיל הממצאים מעורבים, ונראה כי גורמים רבים משפיעים על תוצאותיו. ישנם אנשים ששימוש בקנאביס מעשיר את חייהם ומגביר את יכולתם ליהנות מחוויות חיים. מנגד, ישנם אנשים שהשימוש בקנאביס נקשר להתדרדרות במצבם הפיסי, הרגשי והמנטאלי.

אם השימוש בקנאביס מושפע מחרדה חברתית, חרדה כללית או דיכאון, הוא עלול להיות בעייתי, ומומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי במקורות המצוקה. כמו-כן מומלץ לפנות לטיפול בכל מקרה של חשש לפיתוח תלות בקנאביס.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן