דימוי עצמי נמוך

דימוי עצמי נמוך הוא מצב שבו אדם מצפה לתוצאות ירודות בתחומים שמשפיעים על קבלה ושייכות חברתית. מדובר בתחומים שהחברה מגדירה כמרכזיים להערכה וקבלה, והם שונים מתרבות אחת לשנייה. כל חברה מגדירה מהם היעדים שמימושם יחזק את הדימוי העצמי ואי מימושם יחליש אותו.

מה משפיע על דימוי עצמי?

כאמור, מקור אחד של השפעה הוא מידת ההצלחה במימוש סטנדרטים שהחברה מוקירה. ואולם, לעתים קרובות אנחנו רואים אנשים שנחשבים מאוד מצליחים בעיני החברה, ולמרות זאת הדימוי העצמי שלהם נמוך ומייסר. אלו הם אנשים שלמרות הצלחתם המוכחת חווים עצמם כחסרי ערך ושוקעים לדיכאון וחרדה. רק לאחרונה התבשרנו על התאבדותו של הקומיקאי רובין ווילאמס. לוויליאמס היה כישרון אדיר ומוניטין נדיר, ולמרות זאת הוא חש עצמו חסר ערך ונואש. אנשים רבים נושאים בתוכם תחושות חוסר ערך שאינן קשורות לביצועיהם האובייקטיביים, אלא לשיפוט פנימי נוקשה ומחמיר.

למה דימוי עצמי נמוך נקשר לבעיות נפשיות?דימוי עצמי נמוך

מפני שהוא מהווה מעין נביא זעם פנימי. כשם שחזאי מזג אוויר מודיעים לנו מראש על צפי למזג אויר מעיק, כך הדימוי העצמי "מודיע" על צפי לעתיד פרטי עגום. אדם בעל דימוי עצמי נמוך רואה עצמו כבלתי כשיר להתמודדות עם אתגרים פנימיים ומציאותיים. מכיוון שמדובר בתפיסות מוצקות לגבי העתיד, הן עלולות להוביל לחוסר אונים וייאוש, ומכאן לדיכאון, לחרדות ומצוקות אחרות.

טיפול בקשיים הנובעים מדימוי עצמי נמוך מתבסס על שיחות שמגרות ומאתגרות את התפיסות הקיימות. מדובר בתהליך שמטרתו לאפשר פיתוח ראייה מורכבת יותר לגבי העצמי והעולם והתנהלות גמישה ביחס ליעדים אישיים וחברתיים.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן