התמכרות לאהבה

התמכרות לאהבה, שנקראת גם אהבה אובססיבית או כפייתית, מתארת מצב בו אדם שרוי לאורך זמן בחשיבה רומנטית אובססיבית על אדם אחר. במצב תקין אהבה רומנטית מתפתחת בשלבים, כאשר אחד השלבים הראשונים הוא ההתאהבות. התאהבות היא מצב של השתוקקות אינטנסיבית לקירבה עם אדם מסוים. בשלב זה הרצון הדומיננטי הוא להתאחד עם האהוב. התרחקות ממנו גורמת סבל, ואנשים מאוהבים מוכנים להרחיק לכת עבור כל מפגש עימו. ראיית האהוב אינה מציאותית אלא נושאת אופי פנטזיונרי, תוך האדרה ואידיאליזציה של האהוב, והקניית כוחות כבירים לקשר עימו. זהו מצב שמבחינה הורמונאלית מדמה נטילת קוקאין למרות שאין קוקאין.

התאהבות היא מצב מיוחד ומופלא, וטוב לחוות אותו לזמן מה. במרבית המקרים, ההתמכרות לאהבהוא חולף מעצמו בתוך מספר שבועות או חודשים, ומפנה את מקומו לראייה מציאותית יותר של האדם האהוב ושל היחסים עימו. ראייה זו עשויה להוביל לפירוק הקשר או להתפתחותו לכדי קשר זוגי מציאותי ובשל.

התמכרות לאהבה היא מצב של קיבעון ארוך טווח בשלב ההתאהבות. מחקרים עדכניים הוכיחו שמבחינה הורמונאלית, ישנם (מעט) אנשים שנשארים מאוהבים במשך שנים ארוכות, ולעתים לכל חייהם. לפעמים אין בכך רע. ואולם, אם המחשבות על האהוב וההתנהלות סביבו משתלטות על החיים ופוגעות בתפקודים חיוניים זהו מצב התמכרותי ופוגעני.

למה התמכרות לאהבה?

כי התהליך שמתקיים מאוד דומה להתמכרויות אחרות. מדובר בתסמינים שחלקם משותפים לכל התמכרות. למשל:

  • צורך הולך וגובר בפעילות על מנת להפיק את הריגוש וההנאה
  • קושי להפסיק את ההתנהגות האובססיבית גם כשמכירים בנזקים שהיא מביאה.
  • הזנחת תפקודי חיים בעבודה, במשפחה ובפעילות פנאי
  • התנהגויות של פגיעה עצמית בניסיונות ליצור ולשמר קירבה לאהוב

כמו בכל התמכרות, חשוב ביותר למצוא דרך לעצור את המעגל שבהדרגה פוגע בכל היבטי החיים ובמיוחד ביכולת ליהנות מיחסים מיטיבים, הדדיים ומאוזנים.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן