דיכאון – מה עושים איתו?

ראשית כדאי לבדוק אם באמת מדובר בדיכאון. מצב רוח רע אינו דיכאון. “באסה” או אכזבה אינה דיכאון. דיכאון הוא מצב מתמשך של מחשבות עגומות ועצב עמוק, שאינם משתפרים בעקבות אירועים שבעבר היו משמחים. דיכאון קשה מלווה בתחושה מתמשכת ששום דבר לא מהנה ואין תקווה לשינוי. לרוב יש ירידה משמעותית באנרגיה ובמוטיבציה. לעתים קרובות יופיעו שינויים משמעותיים בשינה ואכילה וירידה בחשק המיני. עשויות להופיע גם מחשבות אובדניות, כגון רצון למות ואף בירור ותכנון דרכים להתאבדות.

לפי התיאור לעיל אני בדיכאון. יש מה לעשות?
בהחלט. החדשות הטובות הן שאתם מחפשים עזרה. זהו סימן לתקווה ולמוטיבציה. בעבר, כשהרגשתם רע, וודאי נעזרתם בחברים, בילויים או תחביבים. אם כל אלו לא עוזרים כיום, כדאי לפנות לעזרה מקצועית. העזרה יכולה להיות תרופתית ו/או נפשית. עזרה תרופתית מתבססת לרוב על תרופות שמשפיעות על ספיגת הורמון בשם סרוטונין. היא יעילה אבל מוגבלת להיבט הכימי של הדיכאון. עזרה נפשית מתבצעת בעיקר בשיחות שמכוונות לחיזוק נפשי ולהרחבת היכולת לחיים פעילים ויצירתיים.

האם דחוף לפנות לעזרה מקצועית?
כאמור, אם אפשר לצאת מהדיכאון בעזרת חברים, בני משפחה, תחביבים או דרך שגרת החיים – מה טוב. ואולם, אם כל אלו אינם עוזרים חשוב ודחוף לפנות לעזרה מקצועית. הדחיפות נובעת מכך שבהיעדר טיפול, הדיכאון עלול להחמיר ולהגיע למצבים קשים ואף מסוכנים.

  דילוג לתוכן