קשיים ביחסי אהבה

אנשים רבים פונים לטיפול על רקע של קושי במציאת קשר זוגי או בשמירתו. הם אומרים: "עברו שנים מאז שהיה לי קשר רציני" או: "כל קשר שאני נכנסת אליו, מסתיים לאחר זמן קצר" או: "אני מבין שמשהו בי חוסם קשר בריא". טענות אלו אינן קשורות לכמות ההיכרויות הזמינות, והן אופייניות לצעירים ומבוגרים, נשים (קצת יותר) וגברים.

למה קשה לבנות זוגיות?קשיים ביחסי אהבה
ישנם מקורות רבים לקשיים בבניית זוגיות, ומובן שאין
נוסחה אוניברסאלית. למרות זאת, במקרים רבים הקשיים נקשרים למושג הנקרא "סגנון התקשרות". זהו מודל מופנם של יחסים, שמשפיע על היכולת והנכונות להיות באינטימיות. מודל זה מתגבש בשנות החיים הראשונות, בעיקר מתוך אופי הקשר שבין התינוק להוריו, אך הוא עשוי להשתנות במהלך כל החיים. ההבחנה הבסיסית היא בין אנשים שפיתחו ביטחון ביחסים, והם מפתחים בקלות קשרים הדדיים וקרובים, לבין אנשים שעבורם יחסים הם אזור מאוד לא בטוח. אלו מתפצלים לשתי קבוצות: אלו הנמנעים מקירבה ואינטימיות ואלו הנאבקים עליהן. כלומר, חוויה בסיסית של חוסר ביטחון וחוסר אמון מובילה לוויתור על קירבה (הזאב הבודד) או לעיסוק אובססיבי באהבה (חרדת נטישה).

איך טיפול עוזר בהקמת זוגיות?
טיפול עוזר דרך שינוי הדרגתי של מודל ההתקשרות. בטיפול טוב נוצרת בהדרגה חוויה של אמון ופתיחות, ונרכשים כלים להתמודדות עם קשיים שעולים בתוך הקשר הטיפולי. למשל, כאשר עולה כעס בטיפול, המטפל והמטופל מזהים אותו ומתמודדים עימו. התפתחות מודל של ביטחון בקשר מוכללת בהמשך ליכולת להתנסות בקשרי אהבה מיטיבים ומציאותיים.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן