מה זה טיפול נפשי

האם אתם סובלים ממערכות יחסים לקויות? מחרדות, דיכאון או מצבי רוח? מירידה באיכות החיים? ממשברים, התלבטויות או תחושה עמומה שאינכם מממשים את יכולותיכם? המשותף לכל אלו ולמצבים רבים אחרים הוא מצוקה נפשית, שעבורה מוצע טיפול נפשי.

כשאדם סובל מבעיות פיסיות, הוא לרוב נעזר באיש מקצוע (רופא, אופטומטריסט וכו') לסילוק הבעיות ולשיפור איכות חייו. באופן זהה לחלוטין, כשאדם סובל מקושי חברתי-נפשי, הוא יכול להיעזר בטיפול נפשי.

ישנם אנשים הסבורים שטיפול נפשי מיועד "רק לפסיכים" או שהוא כל כך יקר, שרק עשירים יכולים להרשות אותו לעצמם. האמת היא לא בזה ולא בזה. רוב הפונים לטיפול נפשי הם אנשים נורמטיביים שמתמודדים עם קשיי החיים. גם המיתוס לפיו טיפול הוא לוקסוס לעשירים רחוק מהמציאות. ראשית, ישנם מטפלים שגובים מחירים גמישים, מתוך הרצון להנגיש את התהליך למי שנזקק לו. שנית, דווקא הימנעות מטיפול היא שכרוכה לעתים קרובות בעלויות כלכליות גבוהות.

מה עושים בטיפול נפשי?מהו טיפול נפשי

כל סוגי הטיפול הנפשי (פסיכותרפיה) מבוססים על שיחות. ההבדלים בין סוגים שונים של טיפולים נוגע לתיאוריות המשמשות אותם ולפתרונות המוצעים. למשל, טיפול דינאמי פונה להיבטים לא מודעים של הנפש, בעוד שטיפול קוגניטיבי-התנהגותי מגביל את עצמו לחשיבה המודעת. ואולם אלו גם אלו נעזרים בשיחות. אתם נפגשים עם המטפל לשיחה קצובה בזמן וסדירה, במקום מיוחד המיועד לכך, ומדברים עימו על הבעיה שמעסיקה אתכם ועל כל מה שעולה בדעתכם.

תוכלו לומר: בשביל זה יש משפחה וחברים. נכון. גם משפחה וחברים הם מקורות תמיכה חשובים. אך ישנם הבדלים מאוד משמעותיים בין שיחה עם חבר לשיחה טיפולית. בקצרה, המטפל אינו מכיר את ההורים שלכם / הבוס בעבודה / בן הזוג או הילדים בבית. הוא אינו בא עם דעות מוקדמות ואינו מתיימר לדעת מה טוב עבורכם. יש לו ידע תיאורטי וניסיון מקצועי שמכוונים את הקשבתו לכם. הוא מחויב לעזרה לכם. מחויב להשתמש בכישוריו, ידיעותיו ורגישותו כדי לצאת איתכם למסע מיוחד במינו. מסע לתוך עצמכם, שבמהלכו תסללו את דרככם ופתרונותיכם שלכם לבעיות ולשאלות שמעסיקות אתכם.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן