למי מתאים טיפול נפשי

טיפול נפשי או בשמו הלועזי פסיכותרפיה, מתאים למגוון רחב של אנשים ומצבים. עם זאת, ישנם קריטריונים בסיסיים שיכולים להצביע על מידת התאמה:

  • תלונה כלשהי – קושי שהפרט מתמודד עימו בתקופת הפנייה, ולעתים קרובות גם שנים רבות לפניה. למשל: אני לא מצליחה לבנות יחסים זוגיים טובים; בתקופה האחרונה שום דבר לא טוב לי ; רוב הזמן אני במתח; יש לי פחדים שמשתלטים לי על החיים וכו'. התלונה יכולה להיות כללית או ספציפית, ולהתייחס למסגרת אחת (כמו עבודה) או למסגרות רבות. יצויין כי ישנם אנשים שלא מגיעים לטיפול מתוך מצוקה, אלא מתוך רצון להתפתח מבחינה אישית ומקצועית. עם זאת, מאחר וטיפול הוא תהליך שתובע משאבים רבים (כספיים, נפשיים ומשאבי זמן), מרבית האנשים מגיעים אליו כדי לשפר תחומים כלשהם בחייהם.אלקסיתימיה
  • אחריות על הבעיה – הבנה שהבעיה אינה רק תוצאה של גורמים חיצוניים. למשל היחסים הזוגיים המעורערים אינם רק באשמת בן או בת הזוג, ומאוד סביר שגם לפרט יש בכך חלק כלשהו. הבנה זו מתבססת לעתים קרובות על כך שהאדם מבחין בדפוסים חוזרים ונשנים בחייו. למשל: רוב מערכות היחסים שלו מאופיינות במאבקי כוח. או: הוא אינו מצליח לחוות רגשות כלפי אנשים. כשמבחינים בדפוס זוהי נקודת מוצא טובה לטיפול.
  • סקרנות – רצון להכיר ולדעת עוד על עצמי ועל עולמי. בטיפול נפשי, אחת החוויות המרכזיות היא הרחבת העצמי. הרחבה זו נקראת מודעות עצמית או הכרת עצמי, ואחת מתוצאותיה היא הגדלה אפשרויות החשיבה והפעולה.

כל טיפול טוב מוביל לשינוי שהפרט משיג בעמדותיו, ביחסיו ובחוויותיו. למשל, אישה שיחסיה עם בעלה היו תלותיים מגלה אפשרויות ליחסים עצמאיים ומאוזנים יותר. אב שיחסיו עם ילדיו מלחיצים מוצא עצמו מרפה ומפתח עימם קשר חופשי ופתוח יותר. צעיר שמתלבט בנוגע ללימודיו, מגבש הבנה טובה יותר על בחירותיו.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן