התמודדות עם משבר בזוגיות

משבר בזוגיות הוא תופעה מאוד נפוצה. המונח "משבר" אומר שלא מדובר במתחים או מריבות רגילות, אלא במצב שתובע התארגנות מחדש. משבר בזוגיות יכול להיווצר בפתאומיות, עקב אירוע כלשהו (למשל בגידה או חילוקי דעות בנושא מהותי), והוא יכול להיות תוצאה של תהליך ממושך של התרחקות או התדרדרות. משבר בזוגיות הוא גורם שכיח למדי לפנייה לטיפול זוגי או פרטני.

כדאי לפנות לטיפול זוגי או פרטני?התמודדות עם משבר בזוגיות

במצבי משבר בזוגיות, עולה לעתים קרובות השאלה האם כדאי לפנות לטיפול בזוג או ביחיד. זוהי שאלה חשובה, מכיוון שמדובר בשני אופני עבודה נבדלים.

טיפול זוגי– בטיפול זוגי המטפל יושב עם שני בני הזוג בניסיון לעבודה משותפת
על הבעיות. טיפול כזה מתמקד בתקשורת בין בני הזוג ובליבון משותף של אזורי הקונפליקט. הוא עשוי לסייע לבני הזוג למצוא את דרכם לשקם את הזוגיות או לפרק אותה.

טיפול פרטני–  לעתים קרובות הבעיות והמשברים בזוגיות מהווים טריגר לפנייה לטיפול אישי. למשל כאשר אחד מבני הזוג רוצה לברר לעצמו באיזו מידה הוא מעוניין בהמשך הקשר; כשהוא מבקש לבחון לעצמו נושאים כלשהם מבלי לשתף בשלב זה את בן או בת זוגו; כשהבעיות בקשר יוצרות משבר אישי או מציפות קונפליקט אישי; כשרק אחד מבני הזוג מעוניין בטיפול, והשני אינו מוכן לכך. בכל המקרים הללו אפשר וכדאי לפנות לטיפול אישי שנקרא גם טיפול פרטני.

לפעמים, המצב המשברי מוביל לניסיון נואש לנסות הכל, ואז נראה פניה בו זמנית לטיפול זוגי ולטיפול פרטני. בעיני עדיף להתחיל באחד משניהם ולהיות מושקעים בו. מעבר מטיפול זוגי לטיפול פרטני או להיפך תמיד אפשרי, אך לא כדאי להתחיל בבת אחת עם שניהם.

 

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן