התמודדות עם חרדה

חרדה היא אחד ממקורות הסבל השכיחים ביותר בחברה המודרנית, והיא נמצאת בעלייה מתמשכת ותלולה בעשורים האחרונים. אפשר לתמוה על כך שבזמן שהחברה המערבית התגברה על איומים קיומיים רבים (כגון רעב, מגיפות קטלניות ועוד), היא סובלת משיעורים הולכים וגוברים של דיכאון וחרדה. ואולם, מטפלים בגישות פסיכודינאמית סבורים שאין בכך פרדוקס, שכן חרדה (להבדיל מפחד) ממילא אינה נובעת מאיומים מוחשיים, אלא ממתחים פנימיים המתקיימים בתוך מערכות של קשרים ויחסים.

ממה חרדה נובעת?התמודדות עם חרדה
חרדה מאותתת על סכנה פנימית או חיצונית. גישות דינאמיות שונות מצביעות על סוגים שונים של סכנות. ואולם, כולן סבורות שגורם החרדה לרוב אינו מודע, אלא הוא מוסווה היטב (מלבד בפסיכוזות) ע"י מנגנוני הגנה נפשיים. תפקידם של מנגנונים אלו לשלוט בחרדה כדי לאפשר חיים תקינים. ואולם, כאשר מנגנונים אלו נוקשים או פריכים מדי, התוצאה היא שבמקום לשלוט בחרדה ולהשאירה כחומר רקע, היא משתלטת על החיים ומחוללת סבל רב.

איך אפשר לטפל בחרדה?
הגישות הדינמיות מציעות טיפול בשיחות שמתקיימות במסגרת קבועה ויציבה, ויוצרות מרחב בטוח להעלאת חומרים ולחקירתם. העבודה היא על תכנים ותהליכים שנוצרים ומעובדים בטיפול. זהו עיבוד שאינו רק שכלתני, אלא הוא מערב חשיבה ורגש, ולכן עשוי לחולל שינוי פנימי אמיתי. עיבוד של רגשות ומחשבות אינו נעשה רק בטיפול, אלא גם בשיחות עם חברים ובשיקוף עצמי. ואולם הטיפול מציע לעשות זאת במסגרת של יחסים מוגנים בין איש מקצוע שנעזר בידיעותיו ורגישותו, לבין אדם שמעז לבחון את עולמו ולהרחיבו.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן