איך מתמודדים עם חרדה

חרדה היא הבעיה הנפשית הנפוצה ביותר במבוגרים ובילדים. מדובר במגוון מאוד רחב של  תופעות שהמכנה המשותף להן הוא תחושה מתמשכת או חוזרת של מתח, מועקה ודאגה שפוגעת באיכות החיים. החרדה נראית לא הגיונית, לא פרופורציונאלית ולעתים לא אופיינית לפרט, ואי אפשר להרגיעה באמצעות נימוקים והסברים רציונאליים.

איך מתפתחת חרדה?
חרדה יכולה להתפרץ פתאום, או להיות "דיירת קבועה" של הנפש, כאילו הייתה בה מאז ומתמיד. ישנם אנשים שמעידים על עצמם כדאגנים וחרדים, לעומת אנשים שחייהם זרמו במנוחה עד שהחרדה התפרצה. חשוב לציין כי גם אנשים חזקים, שהתמודדו בהצלחה עם מצבי חיים קשים, עלולים לפתח חרדה בעקבות אירועים קטנים או זניחים לכאורה.איך מתמודדים עם חרדה

איך מטפלים בחרדה?
כאמור, חרדה היא מונח נרחב לעשרות עד מאות תופעות, שמתפתחות ממקורות שונים. לכן אי אפשר לדבר על שיטה אחת לטיפול בחרדה. למשל, טיפול בפוסט-טראומה שונה מטיפול בהתקפי חרדה, בפוביות או בחרדה כללית. עם זאת, המכנה המשותף לכל הפרעות החרדה הוא שאפשר להציע להן טיפול יעיל באמצעות שיחות. ממש כמו שטיפול בפיזיותרפיה עשוי לשחרר שרירים תפוסים, כך שיחות עם איש מקצוע מתחומי בריאות הנפש עשויות לשחרר או למתן חרדות וכאבים כלואים.

 

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן