איך לעזור לחבר בדיכאון

חבר שלי בדיכאון
האמנם? ראשית כדאי לבדוק האם החבר אכן בדיכאון. לצורך כך תוכלו להיעזר בכמה שאלות בסיסיות: האם הדכדוך מתמשך מעבר לשבועיים? האם החבר הפסיק ליהנות מדברים שאהב בעבר? האם חלו שינויים משמעותיים בשינה ובאכילה? האם אבד החשק המיני? האם עולות מחשבות אובדניות? האם השהות עימו מכבידה עליכם? האם הניסיונות לעודד אתו מייאשים אתכם? אם התשובות לכמה מהשאלות לעיל חיוביות יתכן שהחבר סובל מדיכאון.
grafity_1
איך לעזור לחבר בדיכאון?
נתחיל במה לא לעשות: לא לנזוף, לא להוכיח לו שהוא טועה, לא להגיד לו כמה התנהגותו מגוחכת או להפציר בו להתגבר. חברכם ממילא נוזף בעצמו ומאוכזב מעצמו, ואין טעם להוסיף על סבלו. גם הסברים רציונאליים לרוב לא יעזרו. במקום זאת, נסו להיות איתו, במידה הרצויה לו, ולהראות לו שלמרות הקושי הוא אהוב ויקר לכם מאוד.

האם להפנות חבר בדיכאון לעזרה מקצועית?
אם מדובר בדיכאון מתמשך, חשוב מאוד להפנות לטיפול מקצועי. אמרו לחברכם שסבלו אינו הכרחי. אמרו לו שבהיעדר טיפול הדיכאון עלול להתדרדר למצב חמור. עזרו לחברכם בהשגת שם וטלפון של איש מקצוע טוב. תוכלו להפנות אותו לפסיכיאטר להתייעצות על טיפול רפואי, ולפסיכולוג קליני או עובד סוציאלי קליני לטיפול נפשי (פסיכותרפיה). אפשר להתחיל עם טיפול נפשי, ולהניח שמטפל טוב ישקול עם חברכם הפניה לפסיכיאטר במקרה הצורך.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן