אהבה אובססיבית

האם אתה מוצא עצמך מתקשה להתנתק מקשר רומנטי שגורם לך בעיקר סבל? האם את נופלת שוב ושוב ליחסים מאמללים? האם חיי האהבה שלך נראים בעיני אחרים לא בריאים? האם מחשבות על גבר או אישה פוגעות באופן מתמשך בתפקוד שלך בתחומי חיים שונים? האם יש בקשרי האהבה שלך קינאה אובססיבית? האם הבטחת לעצמך בעבר שלא להתאהב שוב? אם התשובה לחלק מהשאלות הללו חיובית, יתכן שמדובר במאפיינים של אהבה אובססיבית.

מהי אהבה אובססיבית?

לאהבה אובססיבית ישנם כינויים שונים: אהבה חולנית, התמכרות לאהבה, אהבה עיוורת ועוד. כל המונחים הללו מתארים קשרים רומנטיים שאינם בשלים. אהבה בשלה היא קשר אהבאהבה אובססיביתה דינאמי, שבו שני בני הזוג יכולים להיעזר זה בזה, להעניק אחד לשני וליצור סביבה שמעודדת צמיחה והתפתחות. קשר כזה נחווה כמאפשר ומהנה. לעומת זאת קשר רומנטי לא בשל מאופיין לעתים קרובות ביחסים מכאיבים שכלולים בהם לפחות חלק מהמאפיינים הבאים: מאבקי כוח, שליטה ובעלות, אחיזה בפרטנר גם כשהקשר עימו מאמלל, חוסר ביטחון, חרדה, מחשבות אובססיביות ותחושה של תלות מוגזמת.

האם במצב של אהבה אובססיבית כדאי לפנות לטיפול?

כן, וזאת משתי סיבות עיקריות:

ראשית, אהבה אובססיבית עלולה לגרום לנזקים מיידיים, נפשיים, חברתיים ופיסיים, ממש כמו כל התמכרות אחרת. במצב אובססיבי אנשים מוכנים לשלם מחירים מרחיקי לכת כדי להיות עם האהוב, גם כשאלו פוגעים בכבודם העצמי, ביחסיהם עם אחרים, במצבם הכלכלי, החברתי והמשפחתי ובשאריות ביטחונם.
שנית, לרוב מדובר בדפוס בעייתי של יחסים, שמקורו בייצוגים בעייתיים של העצמי, של אחרים ושל יחסים. זהו דפוס בעל שורשים חזקים, ולכן קשה מאוד לשנותו. לכן בהיעדר טיפול אדם עלול להיחלץ ממערכת יחסים גרועה ולמצוא עצמו שוב ושוב במערכות דומות. טיפול עשוי לסייע בהתוויית תשתית בריאה יותר ליחסים, וזוהי תשתית חיונית בכל מערכות החיים.

לקריאה נוספת:

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן