כמה זמן נמשך טיפול פסיכולוגי

תלוי במטרות הטיפול ובמגבלות מציאותיות. אם המטרה היא פתרון של התלבטות נקודתית, ייתכן שתסתפקו במפגשים אחדים. לרוב, המטרות רחבות יותר, ונדרש זמן להשגתן. על מנת להבין זאת נסו לדמיין לעצמכם כמה זמן לוקח להיפטר מהרגלים, מפחדים ומתפיסות מושרשות. כאשר שואפים לשינויים מסוג זה, נדרש לכך תהליך.

האם אפשר לדעת בתחילת הטיפול כמה זמן יידרש להשגת תוצאות?
לרוב לא. לפעמים מטופל מגיע עם בעיה שנראית לו נקודתית, אך התבוננות נוספת מראה שמדובר בעניין נרחב או מעמיק יותר.

למשל, בחור בשנות ה-30 לחייו מתלונן על כך שקשה לו לעזוב את בית הוריו, והוא מבקש עזרה בכך. אפשר לחשוב על בעייתו כעניין ממוקד, שהרי היא מאוד מוגדרת. אך למעשה המטופל מבקש להשיג נפרדות נפשית מהוריו, והשגת מטרה זו לרוב כרוכה בעבודה ממושכת.

דוגמה נוספת: אישה שסובלת מהתקפי חרדה. ניתן לסייע לה בזמן יחסית קצר להתמודד טוב יותר עם התקף חרדה ולהבחין בבהירות בינו לבין התקף לב. ואולם, נדרש זמן רב יותר על מנת לסייע בהפחתת הלחץ הנפשי בו היא שרויה, ובצמצום הגורמים להתקפי החרדה.

איך יודעים מתי אפשר לסיים טיפול?
טיפול יכול להגיע לסיום "טבעי ורצוי" בשני מצבים: כאשר הוא אינו מסייע או כאשר הושגו מטרותיו העיקריות. שני המצבים הללו ניתנים לזיהוי ע"י המטפל, המטופל או שניהם. במקרה הראשון, של טיפול שאינו מתקדם, חשוב לבחון מה חוסם את התהליך. בדיקה כזו עשויה לכשעצמה להתניע את הטיפול ולקדמו. במקרה השני, של השגת המטרות, המטופל יחוש הקלה חלקית או מלאה, והוא יסיים את הטיפול (לרוב) בהכרת תודה ובידיעה שיוכל לחזור לטיפול אם ירצה בכך.

ישנם כמובן מצבים בהם טיפול מסתיים מסיבות אחרות: למשל מכיוון שהמטפל או המטופל שינו את אזור מגוריהם, המטפל עוזב את המרפאה שבמסגרתה הטיפול ניתן, המטופל מבוהל מהשינויים שחלים בו ומהחומרים הנגלים לפניו וגורמים אחרים. כמעט תמיד, השהות בטיפול ועזיבתו נתונים לבחירתו החופשית של המטופל. אלו הן בחירות חשובות, שכדאי להתבונן בהן ולנסות להבינן במסגרת היחסים הטיפוליים.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן