איך בוחרים פסיכולוג

בחירת מטפל היא תהליך מורכב, שיש בו תמיד הימור מסוים. ההימור נובע מכך שהמידע האובייקטיבי שאפשר להשיג על המטפל אמנם חשוב, אך הוא נותן מידע מוגבל. רשימת התעודות של המטפל, המקומות בהם למד ועבד ואפילו המלצות, לעולם אינם מנבאים באופן מספק את מידת הצלחתו של המפגש בין מטפל למטופל מסוים. קורה שמטפל בעל מוניטין מצוין אינו מצליח ליצור קשר טיפולי טוב עם אדם שמאוד זקוק לכך. וקורה כמובן גם ההיפך.

 

אז איך בכל זאת בוחרים?

ראשית מכירים בכך שאין שום דרך לדעת כיצד ייראה הטיפול, ומבחינה זו כניסה לטיפול אינה תעודת ביטוח. להיפך: נכנסים ללא ידוע. לאחר שהכרנו בכך, כדאי בכל זאת לנסות לחזק את איכות הבחירה, וזאת בעזרת תשומת לב להיבטים הבאים:

  1. יועץ או מטפל? חשוב לוודא שמדובר במטפל ולא ביועץ. זאת משום שכל אחד יכול להכריז על עצמו כיועץ, גם אם הוא חסר כל הכשרה בתחום. לעומת זאת על מנת להיות מטפל צריך לעבור תהליך ממושך של הכשרה קלינית. פסיכולוג קליני, עובד סוציאלי קליני או פסיכיאטר – כולם עברו הכשרה ממושכת תחת פיקוח מקצועי, שכלל לימודים תיאורטיים ופרקטיים.
  2. סוג הטיפול – בדקו מהם סוגי הטיפול שהמטפל מציע. ישנם הבדלים ניכרים בין טיפול פרטני, זוגי-משפחתי וקבוצתי, ובין טיפולים בבעיות שונות. בעת יצירת הקשר עם המטפל כדאי להציג בפניו את הרקע לפנייה ולשאול האם מדובר בבעיות שהוא עוסק בהן.
  3. קבוצת גיל – הבחנה נוספת נוגעת לקבוצות גיל. למשל, לא כל מי שמטפל בבוגרים יכול לטפל גם בילדים ונוער. בדקו את קבוצות הגיל עימן המטפל עובד.
  4. המלצות – אם יש לכם מקור מהימן להמלצות, כדאי וחשוב לבקשן. המלצות יכולות להתקבל בעיקר מקולגות בתחום, מסטודנטים שלמדו אצל המטפל ומחברים או קרובים שעברו טיפולים. כדאי להימנע מהמלצות אנונימיות באינטרנט, שחלקן הגדול הן פרסומות לכל דבר ועניין.

 

ואחרי כל אלו נשאר ליצור קשר, להתרשם, להתחיל ולסלול את המסע שלכם.

בהצלחה !

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן