מה לעשות עם עצמי

צעירים רבים נמצאים בתחושה של בלבול ואובדן דרך ובתחושה שאינם יודעים מה לעשות בחייהם. תחושה זו נוצרת בעיקר בהיעדר מסגרות. למשל, לאחר הצבא, ולקראת סיום הלימודים הגבוהים. היא נוצרת מתוך מפגש בין שני גורמים: מצד אחד שפע של אפשרויות (ללימודים, לעבודה, להשתלבות "בחיים של הגדולים") ומצד שני תחושת ניכור וזרות: שום דבר לא במיוחד מעניין, מושך וברור, וקיים שילוב בין הציפיות החברתיות להשתלבות בעבודה או בלימודים לבין חוויה פנימית של ריקנות, זרות וחוסר תוחלת. לעתים קרובות מתווסף לכך מבט נוקב על  חייהם של ההורים או של מבוגרים אחרים. אלו נראים חסרי ערך ושמחה או לחילופין – כחיים טובים מכדי להצליח כמותם.מה לעשות עם עצמי

מרוב ייאוש אני לא עושה עם עצמי כלום

חוויה פנימית של ריקנות ובלבול מובילה לעתים קרובות לחוסר אונים ולחוסר מעש. צעירים במצב כזה עלולים "לחפש את עצמם" באופנים בעייתיים שמגבירים את תחושת הריקנות והזרות. למשל שימוש יומיומי בסמים קלים, ריטאלין או אלכוהול. אלו עשויים במינונים סבירים להרגיע מבלי להזיק. ואולם, שימוש תכוף בסמים, ריטאלין או אלכוהול במצבים נפשיים פגיעים עלול להיות פוגעני ולדרדר לכהות רגשית, דיכאון, חרדה ותחושה עזה של ניכור וזרות.

מה לעשות עם עצמי?

ראשית להבין שנקלעתם למשבר שמסמן דבר מה. זהו סימפטום לכך שיש משהו לשאול, לברר ולהציף על פני השטח. ניתן לראות בכך משבר אמון. משבר אמון בעצמי, באינטואיציות ובידע העצמי. משבר אמון בחיים שלכאורה מבטיחים הכל ולמעשה מחייבים פשרות רבות. משבר הוא לא מצב נוח, ואם הוא מחריף או נמשך לאורך זמן הוא עלול להתדרדר למצבים קשים, אך משבר הוא גם הזדמנות להתפתחות ולשינוי. ההזדמנות נובעת משילוב של תהליכים קוגניטיביים ורגשיים, שרק לעתים רחוקות מתקיימים במצבים שאינם משבריים.

 

לא טוב להיגרר לתקופה ארוכה של בלבול וחוסר מעש. אם אינכם מצליחים לצאת מהמשבר בכוחות עצמכם ובעזרת הקרובים אליכם, פנו לייעוץ או לטיפול, שבו תוכלו להיעזר באיש מקצוע שיסייע לכם לשאול, להרהר ולנסח משהו ברור יותר על עצמכם.

 

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן