אלימות במשפחה כלפי ילדים

אלימות כלפי ילדים מתקיימת בארבע צורות עיקריות: אלימות או הזנחה רגשית, הזנחה פיסית, התעללות פיסית והתעללות מינית. לעתים קרובות אלימות מסוג אחד משולבת באלימות מסוג אחר. למשל, אלימות פיסית ומינית כמעט תמיד מלווה גם בהתעללות או הזנחה רגשית.

באלו משפחות ישנה אלימות כלפי ילדים?

במשפחות מכל סוג. אלימות כלפי ילדים קיימת במשפחות עשירות ועניות, משכילות וחסרות השכלה, ובכל לאום, מוצא ומגדר. היא קיימת כלפי ילדים לא מתוכננים וכלפי אלו שנולדו לאחר שנים רבות של מאמצים וטיפולי פוריות. היא נמצאת במשפחות שבהן ההורים מאוד אוהבים את ילדיהם ומאחלים להם טוב.

למה הורים אוהבים נוהגים באלימות כלפי ילדיהם?אלימות כלפי ילדים

מרבית מקרי האלימות וההזנחה במשפחה נובעים מכך שההורים עצמם מתמודדים עם מצוקות משמעותיות. המצוקות יכולות לנבוע מיחסים בעייתיים בין ההורים שמוצאים עצמם נטושים רגשית ופיסית בתוך הזוגיות, מלחצים בעבודה ובפרנסה ומכך שההורות תובעת משאבים שחסרים להורים עצמם. בעידן המודרני, שבמידה רבה פירק את מנגנוני התמיכה הטבעיים של השבט, מוסדות הדת והמשפחה המורחבת, הורים רבים חווים את גידול ילדיהם בבדידות וחוסר אונים.

התוצאה היא שהורים מאוד אוהבים ודואגים עלולים להיות גם מאוד פוגעניים. הם לא רוצים ולעתים קרובות גם לא מתכוונים לפגוע בילדיהם, והם עושים זאת בעיקר כשהם מתקשים בריסון תוקפנותם. ילדים הם יעד "קל" לביטוי תוקפנות, כי הם זמינים, תובעניים ונתפסים כחלשים. וכך נבנה מעגל קסמים של פגיעה ואשמה שמגבירים את הלחץ וחוזר חלילה.

טיפול פסיכולוגי באימהות ובאבות מעניק להם מרחב בטוח להעלאת רגשות, מחשבות ותחושות לא קלות, ולעיבודם בתנאים של תמיכה והחזקה. הורה שמעבד את רגשותיו ומחשבותיו ומכבד את צרכיו, יציע יחס דומה גם לילדיו, ויפתח בהדרגה הורות יותר בשלה ומהנה.

לקריאה נוספת:

 

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דר הדס הרמתי בווטסאפ
דילוג לתוכן