להתחיל טיפול פסיכולוגי

טיפול פסיכולוגי מתחיל ברגע הפנייה. הפנייה עצמה אינה עניין פשוט מפני שהיא כרוכה בהתגברות על חששות רבים שנוגעים לבעיה, לקבלת עזרה ולתפיסות כלפי טיפול פסיכולוגי.
בתקופה בה שוקלים לפנות לטיפול יכולות לעלות שאלות רבות. הנה כמה דוגמאות לשאלות שעשויות לעלות:
יש בכלל בעיה? פנייה לטיפול מבטאת הכרה בכך שישנו משהו בחיים שאינו עובד כפי שרוצים. בחלק מהמקרים, עד הפנייה לטיפול הבעיה הוכחשה במידה כזו או אחרת, מכיוון שהכרה בקיומה הייתה כרוכה בכאב. התחלת טיפול משמיעה קול שכנגד ההכחשה ובעד הכרה בבעיה.
כדאי לבקש עזרה? גם לאחר ההכרה בבעיה, לא קל לבקש ולקבל עזרה. התחלת טיפול עשויה להציף חרדה מפני תלות, נזקקות ופגיעות, באופן שמזכיר חרדות שמתקיימות ביחסי אהבה.
מה לי ולטיפול פסיכולוגי? ישנם מיתוסים רבים בנוגע לטיפול פסיכולוגי, והם ניזונים מהפולקלור, הקולנוע, מבדיחות על פסיכולוגים וכו'. ישנם שחושבים שרק "שרוטים" הולכים לטיפול פסיכולוגי, או שרק עשירים יכולים להרשות לעצמם טיפול פסיכולוגי, או שהפסיכולוג רוב הזמן יושב ושותק ועוד כהנה וכהנה. לרוב מדובר בדעות קדומות שיש בהן שמץ של אמת, אך הן רחוקות מלהיות מהימנות. כל מטופל יגלה בבוא העת שאופיו וצורתו של הטיפול תלויים במה שהוא והמטפל יצרו בעמל משותף.
בפנייה להתחלת טיפול פסיכולוגי גלומה הכרה בכך שיחסי טיפול עשויים להועיל. גלומה בה הבנה לכך שחיי הנפש הם מורכבים ובחלקם חבויים, ושפירוש אמיתי ומדויק עשוי להיות רב ערך. גלומות בה תקוות, משאלות וחששות. אנשים לפעמים מתבשלים זמן רב לפני פניה לטיפול, או שהם מבקשים פגישה ואח"כ דוחים או מבטלים אותה עד שהם חשים מוכנים לכך.
פנייה לטיפול היא צעד לקראת מה שאינו ידוע. צעד שדורש מידה של הכרה בבעיה, נכונות לקבל עזרה ואמונה בכוחם של יחסים שקשה מאוד לצפותם ולתארם.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן