כמה עולה טיפול פסיכולוגי

כמה עולה שמלה? כמה עולה מכונית? נכון שאין תשובה לשאלות כאלה? אין, מכיוון שטווח המחירים של שמלה או מכונית מאוד גדול, והצבעה על מחיר ממוצע או חציוני לא תנבא כמה תעלה שמלה או מכונית מסוימת.
בדרך כלל, שעה טיפולית עולה כמה מאות שקלים, ומחירה בטיפולים פרטיים נע בערך בין 200 ל-500 ש"ח, כאשר ישנם מטפלים פרטיים שגובים מחירים שהם מחוץ לטווח זה. טיפולים הניתנים דרך חברות ביטוח לרוב זולים מטיפולים פרטיים, וכל הטיפולים המוגדרים בסל הבריאות ניתנים בחינם במרפאות הציבוריות לבריאות הנפש. לרוב, הטיפולים המוזלים והחינמיים ניתנים למספר פגישות או למשך זמן מוגבל, ולעתים קרובות כרוכים בהמתנה בתור. עניין נוסף נוגע לבחירת המטפל. חברות הביטוח לרוב מציגות רשימה של מטפלים בהסדר, וניתן לבחור מתוכה. הן מקפידות על הכללתם של מטפלים מוסמכים בלבד ברשימותיהן. במרפאות הציבוריות אין אפשרות לבחירת מטפל, ולא לבחירה בין סטודנט, מתמחה או מומחה.
כדאי לדעת שמחירו של הטיפול אינו מעיד על איכותו ולא על רמתו המקצועית של המטפל. איכות הטיפול היא לעולם תוצאה של עשייה משותפת של מטפל ומטופל ושל הקשר שנבנה בין שניהם. כשם שטיפול יקר יכול להסתיים בכל נקודה על הרצף שבין הצלחה לכישלון, כך גם טיפול זול. עוד כדאי לדעת שישנם מטפלים שגובים מחיר אחיד מכל מטופליהם, אך ישנם רבים שמוכנים לסטות מהמחיר הסטנדרטי שהם גובים בנסיבות מיוחדות שנראות להם כמצדיקות זאת.
פרויד כתב שאפשר להצטער על כך שהעניים אינם יכולים להיעזר בטיפול נפשי. חשוב לדעת שישנן אפשרויות לתקן עיוות זה, אם באמצעות שירותי הבריאות הציבוריים ואם בעזרת מטפלים שמוכנים להגמיש את עלות הטיפולים הפרטיים.

.

יצירת קשר עם ד"ר הדס רמתי
050-6502111
לחצו כאן לייעוץ ראשוני בווטסאפ

 

.

Back to top button
דילוג לתוכן